سایبان مغازه و ویژگی های مختلف آنها و نوع پوشش آن درجلوی مغازه

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین لوازمی که برای جلوگیری از آسیب و تمرکز نور خورشید بر روی اجناس در مغازه ها استفاده می شود سایبان مغازه است. به خصوص لوازمی که در دکور یا پشت شیشه ها قرار می گیرند بی شک نیازمند حفاظ برای جلوگیری از تمرکز نور خورشید هستند. تاکنون هیچ وسیله ای بهتر از سایبان مغازه ها نتوانسته این نیاز را به طور کامل برطرف کند. اکثر محصولات فلزی که در ویترین مغازه ها قرار می گیرند در صورت عدم استفاده از سایبان به شدت داغ می شوند و زودتر دچار پوسیدگی خواهند شد. بسیاری از فروشنده ها برای کاهش هزینه های خرید سایه بان، خرید سایبان دست دوم را ترجیح می دهند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

سایبان مغازه بر خلاف سایبان پارکینگ ها که معمولا از جنس فلز است، بیشتر از نوع برنزت تهیه می شوند. امروزه سایبان های مختلف از جمله سایبان برقی روی کار آمده اند که تا حدود زیادی کارایی سایبان مغازه ها را بیشتر کرده اند و امکان ترمیم مجدد آنها را کاهش داده اند. انواع سنتی این سایبان ها معمولا در اثر استفاده طولانی مدت برای جلوگیری از نور خورشید سریع تر پوسیده می شوند. اما نمونه برقی سایبان مغازه ها به راحتی با استفاده از ریموت بسته خواهد شد و تنها در زمان نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.

سایبان مغازه و ویژگی های مختلف آنها

شکل و نوع پوشش سایبان مغازه
اولین عاملی که می تواند در تعیین کارایی سایبان موثر باشد، شکل و نوع سایبان ها است. سایبان مغازه ها معمولا برای افزایش انعطاف پذیری و امکان جلوگیری همه جانبه از نور خورشید به صورت منحنی ساخته می شود. البته نوع دکور و شیشه هایی که باید سایبان از آنها محافظت کند در تعیین تعداد سایبان ها و شکل آنها بسیار تاثیر گذار است. در زمان خرید سایبان دست دوم اولین عاملی که می تواند امکان خرید را فراهم کند امکان تطبیق سایبان یک مغازه با مغازه دیگر است. این سایبان ها معمولا به صورت شیب دار تهیه می شوند تا بتوانند تا فاصله چند سانتی متر جلوتر از ویترین مغازه را سایه کنند.

سایبان برقی مغازه و ویژگی های آن

همانطور که گفته شد امروزه تعداد مغازه های که به دنبال استفاده از سایبان برقی هستند در حال افزایش هستند. سایبان برقی مغازه ممکن است کمی گران تر باشد اما نیاز به خرید مجدد و ترمیم در مدت زمان کوتاه ندارد. البته کیفیت و امکان انعطاف پذیری در این سایبان مغازه ها با توجه به شکل دلخواه مشتری انتخاب می شود. از این رو کسانی که می خواهند این محصولات را خریداری کنند می توانند سایبان مد نظر خود را با توجه به نوع دکوراسیون خود سفارش دهند. خرید سایبان دست دوم مغازه معمولا برای این سایبان ها دیده می شود. زیرا قیمت این سیبان ها بالا است و امکان خرید نمونه جدید آن برای تمامی مشتری ها وجود ندارد.

جنس سایبان مغازه ها و قیمت آنها

همه می دانیم مهم ترین عامل در تعیین قیمت نمونه های نو و دست دوم سایبان مغازه نوع و کیفیت آنها است. سایبان مغازه ها در نمونه های برقی معمولا از نوع پلی کربنات یا ورقه های فلزی با طراحی کرکره ای می باشند و اسکلت کلی آنها معمولا به صورت منحنی طراحی می شود.
استفاده از پوشش های غیر انعطاف پذیر در نمونه سایبان های برزنتی و حتی سایبان های فلزی به راحتی شکسته خواهد شد. در نتیجه طراحی سایبان باید به صورت کاملا انعطاف پذیربه خصوص در برابر باد های سنگین باشد. قیمت نمونه های برقی با توجه به طراحی های خاص مدت نظر مشتری ها بالاتر است. اما می توانید برای کاهش قیمت سایبان برقی  از خرید دست دوم استفاده کنید.

نمونه سایبان سنتی مغازه ها معمولا از جنس برزنت مقاوم در برابر نور خورشید است که از این نوع پارچه در تولید روکش اتومبیل ها استفاده می شود. با تمام مقاومی که این نوع از سایبان ها در برابر نور خورشید، باد و رطوبت دارند اما نمی تواند جایگزین خوبی برای نمونه برقی باشند. قیمت این نوع از سایبان ها به مراتب پایین تر است و معمولا تمامی مشتری ها می توانند نمونه های نو را تهیه کنند.

ویژگی های یک سایبان خوب برای مغازه
shop canopy، سایبان مغازه

سایبان فنری مغازه ها چه ویژگی هایی دارد؟

سایبان فنری نمونه جدیدی از سایبان های سنتی مغازه است. که نسبت به نمونه های قدیمی با امکان جمع شدن فضای زیادی را اشغال نمی کند و دوام سایبان را نسبت به نمونه های قدیمی بالاتر می برد. این سایبان معمولا به دو صورت فنری یا مفصلی تهیه می شود.
به طور کلی سایبان بازویی یا فنری به دلیل تعبیه شدن فنر در درون بازو ها به این نام خوانده می شود. این نوع از سایبان ها نسبت به سایبان کالسکه ای مغازه امکان سایه کردن فضای بیشتری را فراهم می کنند. در نتیجه طرفداران بیشتری دارند. البته قابل ذکر است که این نوع از سایبان ها در مقابل باد های سنگین نسبت به سایبان های کالسکه ای ضعف بیشتری دارند و معمولا نقش موثر آنها در مقابله با نور خورشید نمایان می شود.

مجموعه سایبان آریا با اعتماد به خلاقیت طراحان، اتکا بر مدیران نسل جوان و با بهره گیری از تجربه 30 ساله خود ضمن ارائه خدمات ارزنده از مشاوره تا ارائه محصول در جهت رفع نیاز مشتریان می کوشد.مجموعه سایبان آریا با برخورداری از کادر مجرب و ماهر در زمینه طراحی و ساخت انواع سایبان برقی ، سایبان تبلیغاتی و سایبان مغازه یا فروشگاهی توانسته است طبق خواسته و سلیقه مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین انواع سایبان را با استفاده از متریال و تجهیزات مدرن و مطمئن تولید کند.

ویژگی های یک سایبان مغازه خوب چیست؟

مهم ترین ویژگی که برای اغلب مشتری ها در زمان خرید سایبان اهمیت دارد امکان سایه کردن و پوشش کل ویترین آنها است فروشگاه هایی که قصد بیرون گذاشتن مواد غذایی را در فصل های گرم دارند بیشتر به این ویژگی سایبان مغازه ها توجه دارند در انتخاب نوع سایبان برقی نوع ریموت و عملکرد هوشمند آن، منبع تغذیه و سیستم فرمان دهنده به سایبان می تواند از عوامل موثر در قیمت و کیفیت محسوب شود.

کاربردهای دیگر سایبان مغازه

از سایبان های مغازه می توان برای ایجاد سایه در حیاط منزل استفاده نمود. در فصول گرم از ایجاد گرما در محیط اطراف شیشه در فضای داخل  و خارج خانه جلوگیری شود. همچنین در فصول سرد علاوه بر ورود سرما به داخل خانه از کثیف شدن شیشه ها نیز جلوگیری می شود.

یک سایبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی که برای اغلب مشتری ها در زمان خرید سایبان اهمیت دارد امکان سایه کردن و پوشش کل ویترین آنها است فروشگاه هایی که قصد بیرون گذاشتن مواد غذایی را در فصل های گرم دارند.

سایبان مغازه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سایبان های فنری یکی از مناسبت ترین سایبان های مخصوص مغازه ها می باشد که نسبت به نمونه های قدیمی با امکان جمع شدن فضای زیادی را اشغال نمی کند و دوام سایبان را نسبت به نمونه های قدیمی بالاتر می برد این سایبان معمولا به دو صورت فنری یا مفصلی تهیه می شود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Scroll to Top
اسکرول به بالا