سایبان و انواع مختلف آن

سایبان و انواع مختلف آن

یکی از وسیله هایی است که امروزه در بیشتر مکانها مخصوصا مغازه های مشرف به آفتاب مورد استفاده قرار میگیرد سایبان هست. سایبان انواع مختلفی دارد که از سایبان دستی گرفته که با دست باز بسته میشود تا سایبانی که با موتور الکتریکی کار میکنه و از طریق موتور باز بسته میشه شما می توانید برای اطلاع از قیمت سایبان برقی تراس، مغازه و… با ما تماس بگیرید.

سایبان برقی

دارای موتور برقی قویی برای باز بسته کردن سایبان است. این موتور جمع جور داخل یک محفظه کوچک و پوشیده است که براحتی سایبان را باز بسته میکند.
تولید کنندگان سایبان به دلیل شکل و طراحی داخلی آنها از موتورهای یکپارچه لوله ای استفاده می کنند. سیمی که موتور را به هم وصل می کند و از انتهای سایبان عبور می کند، آماده است که توسط یک برقکار آموزش دیده به منبع تغذیه شما متصل شود.
بیشتر سایبان ها دارای قاب های آلومینیومی برای استحکام و مقاومت هستند. هر سایبان دارای استاندارد دو بازو است، اگرچه مدل های بزرگتر ممکن است دارای سه یا بیشتر باشند. هر بازو شامل دو بخش اصلی است که توسط یک مفصل آرنج به هم وصل می شوند. هنگامی که موتور کار میکند، اتصالات به روشی حرکت می کنند که شبیه بازوی انسان هستند. یک یا دو زنجیره قسمت های هر بازو را به هم وصل می کند و همه چیز را در جای خود نگه می دارند.


سایبانهای امروزی در دو نوع اساسی عرضه می شوند:

  • مدلهای دستی که با دست باز بسته میشوند
  • مدلهای موتوری که با برق کار می کنند باز بسته می شوند.

 هر کدام دارای مزایای خاص خود هستند. مزایا شامل مقرون به صرفه بودن، ارزان بودن، سازگاری آسان با تقریباً هر نوع عرشه یا پاسیو ، و بازوی پشتیبان است که می تواند در مقابل خانه زاویه دار باشد یا به صورت عمودی روی زمین یا کف پاسیو قرار گیرد. این بازوها پشتیبانی و پایداری اضافی را که برخی از دارندگان در مناطق بادی ترجیح می دهند فراهم می کند و با ایجاد اتصالات لوازم جانبی خاص ، قابلیت تطبیق پذیری روبان را افزایش می دهد.
سایبان های موتوری هیچ تکیه گاه عمودی ندارند. درعوض یک منطقه سایه دار بدون مانع ایجاد می کنند. این سایبانها توسط یک موتور الکتریکی اداره می شوند ، که معمولاً درون نوار غلتکی سایبان پنهان است. سایبان برقی را با کنترل از راه دور میتوانید باز و بسته کنید.
سایبان های مدرن ممکن است با روکش انواع پارچه ، آلومینیوم ، فایبرگلاس راه راه، پلی کربنات راه راه یا سایر مواد ساخته شوند. وزش باد شدید می تواند باعث خسارت شدیدی به این نوع سایبان ها شود و طرح های جدیدتر دارای سنسور باد جهت جمع شدن در شرایط خاص هستند. سایبانهای مدرن برای تحمل باد بر اساس عرض، طول ، تعداد بازوی پشتی و مواد طبقه بندی می شوند. طراحی سایبان مدرن شامل لوله های فشرده اورتان، سازه های پشتیبانی فولادی و حسگرهای باد است.

سایبان و انواع مختلف آن

سایبانهای آلومینیومی

سایبان‌های آلومینیوم مدت هاست که در ساختمان های مسکونی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند. آنها در رنگهای مختلف موجود هستند و معمولاً با رنگ سفید رنگ آمیزی می شوند. از جمله مزیت های زیاد این سایبان ها می توان به خنک تر کردن دمای داخل منزل، سایه زنی برای پاسیو، افزایش عمر درب و پنجره ها اشاره کرد. یکی از ویژگی های بارز این سایبان ها این است که آنها بیش از 40 سال از عمر میکنند.

مجموعه سایبان آریا با اعتماد به خلاقیت طراحان، اتکا بر مدیران نسل جوان و با بهره گیری از تجربه 30 ساله خود ضمن ارائه خدمات ارزنده از مشاوره تا ارائه محصول در جهت رفع نیاز مشتریان می کوشد.مجموعه سایبان آریا با برخورداری از کادر مجرب و ماهر در زمینه طراحی و ساخت انواع سایبان برقی حیاط، تراس ، سایبان تبلیغاتی و سایبان مغازه یا فروشگاهی توانسته است طبق خواسته و سلیقه مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین انواع سایبان را با استفاده از متریال و تجهیزات مدرن و مطمئن تولید کند.

سایبان های قابل جمع شدن

سایبان های قابل جمع شدن اکنون در بیشتر خانه های ویلایی و مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرد . این نوع سایبان ها به دلیل هزینه های بالاتر انرژی و نبود تهویه مطبوع سال هاست که در اروپا محبوبیت دارند.برخی از سایبانهای قابل جمع شدن می توانند شامل سلولهای فتوولتائیک یا پنلهای خورشیدی قابل گردش برای تولید برق باشند. سایبان های قابل جمع بندی می تواند انواع زیر را شامل شود:

سایابان های قابل جمع شدن مخصوص پاسیون

سایابان های قابل جمع شدن مخصوص پاسیون بیشتر این سایبان ها ضد آب هستند و یعنی جنس پارچه بکار رفته در آنها از ضد اب است بنابراین اجازه نفوذ آب را نمی دهند. یکی دیگر از مزیت هایسایابان های قابل جمع شدن مخصوص پاسیون این است که می توان آنها را با استفاده از صفحه های سایه خورشیدی در قسمت جلویی و طرفین محصور کرد. این امر امکان “اتاق فضای باز” را فراهم می کند که می تواند در زمستان و تهویه هوا در تابستان گرم شود.

سایابان های بازویی

سایابان های بازویی یکی دیگر از سایابان های پرکاربردی است که مورد استفاده قرار میگیره. این نوع سایابان های بازویی از یک موتور الکتریکی قوی ساخته شده اند. سایبانهای موتوری امروزه به دلیل پیشرفت در فناوری، تولید و قابلیت اطمینان از نمونه های تولید شده چند دهه گذشته متداول هستند.

موتور داخل لوله غلتکی است که پارچه به دور آن می چرخد و بنابراین قابل مشاهده نیست. بسیاری از موتورها اکنون گیرنده داخلی دارند و با کنترل از راه دور، تلفن هوشمند کار می کنند.

پارچه سایبان بازویی


رایج ترین پارچه برای سایبان بازوی تاشو پارچه آکریلیک رنگی با محلول است که در انواع سبک ها ، رنگ ها ، الگوهای و همچنین درجه های عملکرد برای دفع آب و مقاومت در برابر آتش وجود دارند.

پارچه آکریلیک محلول به دلیل خاصیت ابعادی، سهولت ساخت ، وزن و سطح بالای فیلتر و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش مناسب ترین پارچه برای استفاده در این سایبان ها است.

سایبان و انواع مختلف آن

سایبانهای سبک سنتی

از این سایبان ها معمولاً برای سایه زنی یک پنجره استفاده می شود. در این نوع سایبان ها از یک لوله غلتکی در قسمت بالا، بازوهای جانبی و یک موتور، میل لنگ یا عملگر کشش استفاده می شود.

سایبان های دارای دو طرف معمولاً به عنوان سایبان های سبک سنتی شناخته می شوند زیرا سال هاست که از اوایل قرن نوزدهم با استفاده از پارچه بوم پنبه استفاده می شود. بوم در دهه 1960 توسط مواد اکریلیک و پلی استر بیشتر در زمان های اخیر که با تمرکز بر محیط زیست هدایت می شد جایگزین شد.

سایبانیها سنتی و بناهای تاریخی


سایبانهای سبک سنتی برای بناهای تاریخی مناسب هستند و امروزه با استفاده از پارچه ای مقاوم در برابر آب و هوا و سیستم طناب و قرقره برای جمع کردن سایبان ها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

سایبانهای بدون ضلع به اندازه آنهایی که دارای طرفین هستند محافظت از آفتاب را ارائه نمی دهند.سایبان های بدون ضلع دارای سبک های مختلفی هستند.

این نوع سایبانها بدون ضلع با لوله های غلتکی در قسمت بالا قرار دارد و با موتورها و سنسورهای بادی برای جمع شدن اتوماتیک در دسترس است. این نوع سایبانها بدون پهلو ساخته شده اند . و با فریم های فرفورژه می باشند و با سیستم طناب و قرقره قابل جمع شدن هستند. اما با موتور در دسترس نیستند.

سایبان ها و نور آفتاب


سایبان های دارای اطراف جانبی بهترین محافظت در برابر نور آفتاب برای پنجره های رو به شرق و غرب ارائه میدهد. در پنجره های رو به شمال و جنوب می توان با سایبان بدون کناره در مقابل آفتاب محافظت کرد.

سایبانها باعث خنک تر شدن سایه خانه شما می شود ، سایبانها نیز ایجاد کننده سایه های عالی در اطراف ایوان ها ، عرشه ها و پاسیو ها هستند.

سایبان های قابل حمل

سایبان قابل حمل یا چادر قابل حمل ، راه حل موقت مقرون به صرفه را برای افرادی که می خواهند از سایه استفاده کنند فراهم می کند. طرح های قابل حمل ، قابلیت تطبیق پذیری برای انتقال این واحد به رویدادهای اجتماعی را فراهم می آورد. این قاب معمولاً دارای یک خرپا به سبک آکاردئون است که کاملاً جمع می شود.

سایبان خورشیدی قابل جمع

چنس پارچه

جنس پارچه سایبان خورشیدی قابل جمع، از بوم آکریلیک یا پارچه مش می باشد که ضمن مسدود کردن پرتوهای خورشید، امکان مشاهده اطراف را برای همه فراهم می کند.

غلتک

غلتک موجود در قسمت بالای سایبان دارای میلگرد یا موتوری است. این نوع سایابان ها برای مسدود کردن نور خورشید نسبت به سایه های داخلی بسیار مؤثر است ، زیرا آنها گرما را قبل از ورود به شیشه مسدود می کنند.

این سبک از سایابان های قاب دار، به دلیل وجود فریم و ابزارهای تخصصی مورد نیاز معمولاً توسط نصاب های حرفه ای انجام می شود. پیشرفت اخیر در ساخت سایبان های خورشیدی این امکان را فراهم می کند، که یک صفحه های خورشیدی نیز می توانند در انتهای سایبانها نصب شوند تا سایه افقی در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهرهای آفتاب فراهم شود.
سایبان پنجره خورشیدی قابل جمع شدن، از پارچه ساخته شده است. آنها در برابر تگرگ و هوای شدید زمستان مقاوم هستند.

انواع سایبان مغازه و طبقه بندی های آن
ما با علم این که سایبان مغازه ها برای هر مکانی قابل استفاده است به طرح این مقاله پرداختیم.
ما میخواهیم به شما انواع سایبان ها را معرفی کنیم تا در هنگام لزوم بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Scroll to Top
اسکرول به بالا