رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

با نگاهی به تاریخچه ساختمان سازی در طی تاریخ در خواهیم یافت که انسان همواره در تلاش برای ایجاد شرایط آسایش بوده است. عدم آگاهی از اقلیم و نوع معماری مناسب برای ساختمان، باعث اتلاف انرژی زیادی شده است . در این میان با توجه به اینکه کشور ایران، کشوری بیابانی و نیمه بیابانی به شمار می رود.
تامین آسایش دمایی در فضاهای زندگی به عنوان هدف اصلی معماری همساز با اقلیم و ایجاد شرایط آسایش به شمار می رود، به همین دلیل کنترل تابش مستقیم آفتاب بر جداره های خارجی ساختمان اهمیت ویژه ای دارد.

در این مقاله سعی شده است تا به معرفی انواع سایبان مغازه مورد استفاده در معماری سنتی ایران ، با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و میدانی پرداخته شود . و به بررسی عملکرد هر کدام از سایبان ها در ایجاد سایه پرداخته شود.
سهم قابل توجه ای از انرژی در ایران صرف سرمایش و یا گرمایش ساختمان ها می شود. کاهش مصرف انرژی مستلزم اعمال راه حل های جدید با رویکرد معماری پایدار است. بهره گیری درست از نور و انرژی خورشید در ساختمان ها یکی از اصلی ترین پایه های استفاده بهینه از انرژی در معماری است.

کاربرد سایبان مغازه و نمای دو پوسته پاسخی مناسب به استفاده درست از منابع انرژی می باشد.
استفاده مطلوب از انرژی خورشید در ساختمان ها به بررسی تأثیر سایبان مغازه و نمای دو پوسته در کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری می کند. بنابراین ابتدا انواع سایبان مغازه میپردازیم . به ویژه سایبان مغازه فنری و کالسکه ای و در نهایت با سایبان چتری آشنا شده، و به بررسی این سازه ها می پردازیم.

رابطه ی سایبان مغازه با انرژی
رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

سایبان بازویی

سایبان بازویی یا همان سایبان برقی مغازه علاوه بر زیبایی ظاهری مساحت بیشتری نسبت به سایبان کالسکه ای تحت پوشش خود قرار می دهد و معمولا ۲٫۵ متر جلو آمدگی سایبان بازویی می باشد.
شیب سایبان بازویی (سایبان برقی) تا حدود ۵۰ درجه قابل تنظیم است.
قطعات مفصلی سایبان بازویی (سایبان برقی) در قالب دایکاست با ریخته گری آلومینیوم تهیه می شود و سایر قطعات سایبان بازویی با استفاده از قالب اکزود ساخته میشود.

سایبان کالسکه ای:

رابطه ی سایبان مغازه با انرژی
رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

سایبان مغازه کالسکه ای، کاربرد ویژه آن در سر در فروشگاه ها و مغازه ها می باشد که نه تنها محصولات را در برابر بارندگی، سرما و گرما محافظت می نماید، بلکه تأثیر به سزایی در جذب مخاطب و معرفی محصولات دارد.

رابطه ی سایبان مغازه با انرژی
رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

سایبان چتری

برای طراحی سایبان چتری میزان وزش باد در آن منطقه ابتدا باید اندازه گیری قرار گیرد. سایبان چتری به منظور حفاظت از باران ساخته می شود. سطح پوشش داده شده توسط سایبان چتری محدود می باشد.

از این رو هرگاه مشتریان درخواست پوشش دادن یک منطقه وسیع داشته باشند به آن ها پیشنهاد می گردد که از چند سایبان در کنار یکدیگر استفاده نمایند.


تلفن های تماس:
۰۲۱۵۵۰۰۵۶۳۹
۰۲۱۵۵۰۰۳۲۹۶
۰۹۱۲۶۰۶۵۱۱۴

درباره ی سایبان مغازه برقی

در فضاهای مختلفی قابل نصب است مزیت سایبان مغازه برقی نسبت به سایبان دستی این است که استفاده از آن راحت تر می باشد و از راه دور می توان آن را باز یا بسته کرد. نه تنها برای مغازه بلکه برای دیگر مکان ها نیز سایبان برقی بسیار مناسب است مثلا سایبان برقی تراس که بسیار کاربردی است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
اسکرول به بالا