انواع سایبان و تعمیر سایبان فنری چیست و چه ویژگی هایی دارند

تعمیر سایبان فنری

تعمیر سایبان فنری در بین سایر مدل سایبان مغازه ها بیشتر انجام می شود. این سایبان ها به شدت حساس هستند و به دلیل ظرافت بالای آنها و استفاده از قطعات حساس در اثر استفاده نامناسب و عدم نگهداری صحیح به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آسیب می بینند. اکثر این سایبان ها از برزنت تهیه شده اند که نوعی پارچه مقاوم است و به دلیل پارچه ای بودن روحیه این سایبان ها نیاز به مراقبت های مداوم دارند.

سایبان های کالسکه ای که نمونه پر استفاده سایبان های مغازه است دسته عمده سایبان های فنری را تشکیل می دهند. که معمولا نه تنها بدنه اصلی آن در معرض باد و باران و رطوبت محیط قرار می گیرد بلکه قطعات داخلی آنها از جمله گیربکس، فنر ها و غیره که به صورت پنهان در دستگاه حرکت  قرار گرفته اند و برای جمع کردن سایبان استفاده می شوند در اثر عدم استفاده صحیح ممکن است آسیب ببیند. مراکزی که این سایبان ها را تعمیر می کنند حتما باید از افراد متخصص در زمینه تهیه و نصب سایبان فنری استفاده کنند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

repairing spring canopies، سایبان

یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین انواع سایبان مغازه ها سایبان فنری برقی است. این سایبان ها با اینکه تا حد ممکن مقاوم طراحی شده اند. اما به دلیل استفاده از قطعات ظریف زیاد در تولید آنها امکان آسیب دیدن بیشتر دارند. این سایبان ها نه تنها دارای قطعات اصلی مانند برزنت، میله های فنری، بالا برنده و غیره هستند بلکه قطعات مهم دیگر از جمله گیربکس های داخلی، یراق نگهدارنده و تنظیم کننده شیب برای آنها در نظر گرفته شده است. که در صورت خرابی باید حتما با قطعات جدید تعویض شود.

تعمیر انواع سایبان فنری

بیشتر سایبان های فنری جزو سایبان های کالسکه ای می شوند در اکثر این سایبان ها از موتور توربلار استفاده می شود که باعث حرکت سایبان می شود مهم ترین هزینه در تعمیرات سیستم داخلی سایبان فنری شامل موتور و قطعات حرکت دهنده می شود بخش های دیگر از جمله تعمیر روکش برزنت سایبان ها هزینه کمتری نسبت به بخش های داخلی دارد نوع آسیب به سایبان در تعیین قیمت تعمیر سایبان فنری موثر است بیشتر سایبان های فنری با قیمت کمی قابل تعمیر هستند مگر اینکه نیاز به جا به جایی قطعات باشد.

قطعات بازویی سایبان ها با ریخته گری آلومینیوم در قالب داکست تهیه شده اند. تعمیر این بخش معمولا شامل هزینه های جزیی می شود. از آنجا که اکثر این قطعات ازجنس آلومینیوم هستند به راحتی قابل تهیه و جایگزینی می باشند. این قطعات برای محیط های مربوط مناسب تر هستند و هزینه تعمیر سایبان فنری مغازه را برای این محیط ها کاهش می دهند. از آنجا که سایبان های فنری کالسکه ای محیط بیشتری را سایه می کنند بیشتر به عنوان سایبان مغازه ها استفاده می شوند. تعمیرات این سایبان ها باید با دقت بسیار بالا و با حوصله انجام شود هزینه تعمیر سایبان فنری کالسکه ای مغازه نسبت به نمونه های فلزی کمتری است و امکان تعمیرات سایبان ها در محل وجود دارد در نتیجه اکثر مالکان ترجیح می دهند از این سایبان ها استفاده کنند.

سایبان آریا

مجموعه سایبان آریا با اعتماد به خلاقیت طراحان، اتکا بر مدیران نسل جوان و با بهره گیری از تجربه 30 ساله خود ضمن ارائه خدمات ارزنده از مشاوره تا ارائه محصول در جهت رفع نیاز مشتریان می کوشد.مجموعه سایبان آریا با برخورداری از کادر مجرب و ماهر در زمینه طراحی و ساخت انواع سایبان برقی ، سایبان تبلیغاتی و سایبان مغازه یا فروشگاهی توانسته است طبق خواسته و سلیقه مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین انواع سایبان را با استفاده از متریال و تجهیزات مدرن و مطمئن تولید کند.

تعمیر سایبان فنری خانگی

بسیاری از بخش های فانتزی در حیاط منازل از سایبان های فنری استفاده می کنند. سایبان فنری بالکن ها امروزه استفاده های زیادی دارند. این سایبان ها به راحتی قابل جمع آوری هستند. همچنین محیط وسیع بالکن را سایه می کنند. در صورتیکه  نیاز به شستشوی مداوم و نگهداری نیز ندارند. معمولا به دلیل قرار گرفتن این سایبان ها در محیط منازل تعمیر سایبان فنری بالکن کمتر انجام می شود. اما اگر نیاز به ترمیم این سایبان ها باشد با هزینه بسیار کمتر از سایبان های فلزی قابل تعمیر هستند.

گیربکس و اندکت فلزی که برای بالا و پایین بردن سایبان با استفاده از نیروی روغن استفاده می شوند. معمولا بیشترین هزینه را در تعمیرات سایبان ها به خود اختصاص می دهند.  اما اکثر این قطعات در سایبان های فنری اغلب سبک هستند و با استفاده از هزینه های کم قابل تعویض هستند. قطعات آلومینومی اگر نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند چندان هزینه ساز نیستند و به راحتی قابل خرید و جایگزینی هستند.

دلیل نیاز به تعمیر سایبان های فنری نسبت دیگر سایبان ها در چیست؟

این سایبان ها به شدت حساس هستند و به دلیل ظرافت بالای آنها و استفاده از قطعات حساس در اثر استفاده نامناسب و عدم نگهداری صحیح به راحتی و در مدت زمان کوتاهی آسیب می بینند.

چه مشکلاتی در کارکرد و ظاهرا سایبان های فنری قابل تعمیر است؟

به طور کلی تمام مشکلات فنی و ظاهری سایبان های فنری قابل تعمیر است. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره های مندرج در سایت با همکاران در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Scroll to Top
اسکرول به بالا