سایبان برقی و دستی چیست؟

آشنایی با سایبان برقی یا دستی

دو نوع سایبان قابل جمع شدن وجود دارد : سایبان دستی و برقی . سایبانهای قابل جمع شدن دستی به شخص نیاز دارد که یک لنگه یا دسته را بچرخاند تا بتواند سایبان را باز و بسته کند. سایبانهای برقی با کمک موتور الکتریکی بطور خودکار باز بسته می شوند و صاحب مغازه یا خانه برای کار با سایبان برقی موتور فقط نیاز به فشار دادن یک دکمه روی صفحه کنترل از راه دور دارد. کدام نوع سایبان قابل جمع شدن را باید خریداری کنید؟ هیچ پاسخی برای اندازه این سوال وجود ندارد. در اینجا برخی از مزایا و اشکالات سایبانهای دستی و برقی را برای شما آورده ایم.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

سایبان آریا

مجموعه سایبان آریا با اعتماد به خلاقیت طراحان، اتکا بر مدیران نسل جوان و با بهره گیری از تجربه 30 ساله خود ضمن ارائه خدمات ارزنده از مشاوره تا ارائه محصول در جهت رفع نیاز مشتریان می کوشد.مجموعه سایبان آریا با برخورداری از کادر مجرب و ماهر در زمینه طراحی و ساخت انواع سایبان برقی ، سایبان تبلیغاتی و سایبان مغازه یا فروشگاهی توانسته است طبق خواسته و سلیقه مشتریان خود بهترین و با کیفیت ترین انواع سایبان را با استفاده از متریال و تجهیزات مدرن و مطمئن تولید کند.

آشنایی با سایبان برقی و دستی

سایبان دستی

اگرچه سایبانهای دستی با استفاده از “نیروی انسانی” کار می کنند، محصولات امروزی به گونه ای ساخته شده اند که برای چرخاندن میل لنگ نیازی به قدرت زیادی ندارند. در مواردی که در آن به دلایلی برق در خانه وجود ندارد سایبان های دستی می توانند مشکلات شما را برطرف کنند. همچنین مالکان خانه نباید در مورد مشکلات مکانیکی که ممکن است در موتور الکتریکی همراه باشد (مانند فرسودگی باتری یا خراب شدن قطعات) نگران نباشید.
شاید بزرگترین مزیتی که سایبانهای قابل جمع شدن دستی نسبت به همتایان برقی خود دارند این است که آنها ارزان تر برای خرید و نصب هستند. معمولاً اختلاف قیمت در چند صد هزار تومان قابل اندازه گیری است. یک دلیل این است که نیازی به اجرای و اتصال سیم کشی از موتور به سیستم الکتریکی منزل نیست که نیاز به نیروی کار اضافی دارد. سرانجام ، سایبانهای قابل جمع شدن دستی دارای میله های پشتیبانی عمودی در قسمت پشت هستند که با باز شدن سایه بان به پایین می رسند. این میله ها که در نسخه های موتوری موجود نیستند ، پشتیبانی بیشتری را برای سایبان ارائه می دهند.

سایبان برقی

برعکس، افرادی که به سمت اتوماسیون مغازه یا منزل میروند ممکن است ترجیح دهند یک سایبان برقی خریداری کنند. این سایبان ها زمان و تلاش کمتری برای باز و بسته شدن دارند که باعث جذابیت آن برای صاحبان خانه یا صاحب مغازه مسن یا معلول می شود. امروزه بیشتر مردم از سایبانهای برقی برای مغازه یا خانه خود استفاده میکنند.
ساختار اصلی یک سایبان برقی نیز با ساختار دستی متفاوت است. به جای اعضای پشتیبانی عمودی ، نسخه های موتوری دارای بازوهای تلسکوپی هستند که با باز شدن یا بسته شدن سایبان، کشش و عقب می کشند. این طرح ظاهری تمیز تر و خطی تر برای سایه بان فراهم می کند که با دکوراسیون منزل مدرن تر به نظر می رسد بهتر ترکیب شود. سایبانهای برقی همچنین می توانند به سنسورهایی برای باد مجهز شوند. در آن صورت وقوع طوفان به طور خودکار جمع شوند یا حتی آنها اکنون دارای سنسورهای آفتابی هستند که در آن روز سایبان روشن خواهد شد تا باز شوند و در روزهای غیر آفتابی بسته میشوند. برای صرفه جویی در صورتحساب انرژی ماهانه خود این بهترین وسیله مورد نظر است.

انتخاب شما کدام است

انتخاب سایبان برقی یا دستی در درجه اول به بودجه، سلیقه و سطح راحتی اتوماسیون صاحبخانه بستگی دارد. بسیاری از شرکت های سایبان هر دو نوع محصولات را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما از آنجا که خرید سایبانهای برقی یک سرمایه گذاری قابل توجه برای یک ملک است، صاحبان خانه باید قبل از تصمیم گیری جوانب مثبت و منفی هر نوع محصول را ارزیابی کنند.

چه تفاوتی بین سایبان های برقی و دستی وجود دارد؟

سایبان های دستی توسط شخص و با چرخاندن اهرم باز و بسته می شود اما سایبان های برقی تنها با فشردن یک دکمه باز و بسته می شوند.

سایبان برقی مناسب تر است یا سایبان دستی؟

مسلما سایبان های برقی بسیار کارآمد تر و گزینه بهتری هستند. همچنین باز و بسته شدن آن نیز بسیار آسان بوده و امروزه انتخاب اکثر افراد سایبان برقی می باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
اسکرول به بالا