انواع سایبان فنری و کاربرد سایبان فنری فانتزی و میزان استفاده از آن

سایبان فنری یکی از انواع آفتابگیرها است که بیشتر برای سایبان های محدود یا کوچک استفاده می شود. این سایبان بیشتر به عنوان سایبان میز نهار خوری یا سایبان کیوسک های کوچک استفاده می شود. سایبان آلاچیق ها و سایبان های محدود به جلوی مغازه ها ی کوچک بیشتر از نوع سایبان فنری است. این سایبان بیشتر برای موارد لوکس و هنری استفاده می شود. سایبان فنری کمتر می تواند جلوی نور خورشید را بگیرد. در نتیجه استفاده از آن تا حدود زیادی محدود تر شده البته سایبان های کالسکه ای از این دسته هنوز جایگاه خود را حفظ کرده اند.

سایبان فنری

سایبان فنری معمولا از فلزات تولید نمی شود و دوخت این سایبان ها از برزنت و پارچه های رنگی جذاب است. انواع سایبان صندلی های آفتاب گیر در کنار ساحل از این نوع است. سایبان فنری اتوماتیک به صورت جمع شونده طراحی شده است و با گیربکس کار می کند. از این سایبان ها به عنوان سایبان های بازویی یاد می شود. گیربکس سایبان فنری به وسیله روغن کار می کند و باعث بسته شدن یا باز شدن کامل سایبان می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و قیمت سایبان برقی مغازه

موارد استفاده از سایبان فنری

سایبان فنری یکی از انواع روش های تبلیغاتی شرکت ها است. البته استفاده از این سایبان ها به دلیل محدود شدن دید نوشته ها بر روی آنها کمتر در موارد تبلیغاتی استفاده می شود. اما برای محصولات خوراکی و طراحی گرافیکی روی آنها می توانند مناسب باشند. بیشترین تولید سایبان فنری از برزنت و پارچه های مقاوم است که به راحتی بتوان با استفاده از گیربکس های مخصوص و کوچک آنها را باز و بسته کرد. در بدنه این سایبان ها از فنر استفاده می شود که به شکل بازویی طراحی شده است. در نتیجه این بازوها به فضای کمتری نیاز دارند و راحت تر حمل می شوند.

استفاده ویژه از سایبان بازویی در جلوی مغازه ها به منظور ایجاد حفاظت از باد، باران و سرما است به دلیل سبک بودن این سایبان ها می توان از آنها در محیط های خارجی استفاده کرد. همچنین در سواحل یا بر روی میز های کوچک از این سایبان ها استفاده می شود. به دلیل استفاده از فنر های فلزی در بدنه این سایبان ها و سبک بودن برزنت مقاومت خوبی در برابر نور خورشید و باد های شدید دارند سایبان فنری به صورت مکانیزه و دستی طراحی شده است.

انواع سایبان فنری

سایبان های کالسکه ای جزو دسته ای از سایبان های فنری هستند که به صورت دستی و اتوماتیک طراحی شده اند. البته نسبت به سایر نمونه های سایبان های فنری از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل در دسته جداگانه قرار گرفته اند. این سایبان ها گاها به عنوان سایبان های دستگاه های راه سازی استفاده می شوند. زیرا می توان از آنها به صورت موقت برای جلوگیری از آفتاب استفاده کرد و مقاومت خوبی در برابر نور و گرما دارند. همچنین زیباترین آفتابگیر فنری با استفاده از مکانیزم های تغییر شیب را می توان در این دسته از سایبان ها یافت کرد.

انواع سایبان فنری

 

کیفیت سایبان فنری دقیقا به مکانیزم دستی یا مکانیکی بودن آن نوع برزنت و پارچه استفاده شده در آن و نوع گریبکس و بازوهای استفاده شده در سایبان بستگی دارد. قیمت سایبان فنری دقیقا ترکیبی از استفاده از تمامی موارد استفاده شده در کنار یکدیگر است. استفاده از سایبان فنری به دلیل عمومیت آن و جذابیتی که برای بیننده ایجاد می کند نسبت به سایبان های ریلی و انواع آهنی بیشتر است. همچنین قیمت این سایبان ها نسبت به سایبان های آهنی پایین تر است و برای استفاده در محیط های خارج از شهر که بیشتر در معرض باد و باران هستند نمونه مناسب تری می باشد.

سایبان فنری

سایبان فنری تبلیغاتی

این سایبان ها بیشتر از نوع سایبان های کالسکه ای تبلیغاتی هستند و بیشترین استفاده برای تبلیغات در سایبان های کالسکه ای دیده می شود. سایبان های فنری معمولا از انواع دیگر سایبان های فنری ارزان تر هستند. و بیشتر توسط شرکت ها برای تبلیغات به فروشنده ها داده می شوند. گاها این سایبان ها به طور رایگان در اختیار فروشنده ها قرار می گیرند سایبان های فنری و بازویی بهترین جایگزین برای سایبان هایی با طراحی قدیمی هستند زیرا این سایبان ها نسبت به نمونه های قدیمی مقاومت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: سایبان برقی حیاط چیست و چه کاربردی دارد؟

سایبان فنری فانتزی

از سایبان های فنری استفاده های شخصی  یا فانتزی می شود این سایبان ها محیط زیبا برای عکاسی در باغ یا ساخت حجله های عروسی ایجاد می کنند نه تنها نسبت به نمونه های دیگر سایبان ها قیمت پایین تر دارند اما جذابیت ظاهری بیشتری برای بیننده و ساخت دکوراسیون دارند سایبان فنری میز یا سایبان آلاچیق های هنری نمونه بسیار ساده ای از انواع این سایبان ها می باشد که برای تزئینات از آنها استفاده می شود.

سایبان های فنری در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند؟

از سایبان های فنری اغلب برای مغازه و فروشگاه ها استفاده می شود. این سایبان ها همچنین برای انجام تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سایبان های فنری چقدر است و چطور محاسبه می شود؟

کیفیت سایبان فنری دقیقا به مکانیزم دستی یا مکانیکی بودن آن نوع برزنت و پارچه استفاده شده در آن و نوع گیربکس و بازوهای استفاده شده در سایبان بستگی دارد قیمت سایبان فنری دقیقا ترکیبی از استفاده از تمامی موارد استفاده شده در کنار یکدیگر است

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
اسکرول به بالا